onsdag 14 december 2011

Grunnerier


I internationella undersökningar brukar Sverige inte anses vara korrupt i vanlig mening och det har debatterats en del på sistone. Mest anses då arbetsmarknaden ses som den sektor som är mest korruptionsdrabbad i Sverige. (Vänskapskorruption) Meriter anses betyda litet vid nyanställning. Det är bättre att vara ”en bra person”, som det heter och vilka paralleller drar då jag av och i det? Jag tänker "helhetsbedömningar, inofficiella underlag och hemliga tolkningsbara frågor för dem som ställer dem" och det kan man grunna över och jag med. Tills jag fått svar av några experter på området och som varit delaktiga i dessa studier. Då återkommer jag i frågan. Otolkningsbart och mer direkt..

Nu grunnar jag över om jag ska åka tåg, flyga eller ta bilen på nästa tripp och det är lite mer jordnära men ändå besvärligt. Jag ska till flera ställen och det är svårt att få tidtabellerna att stämma och inte minst med mina egna mötes och förhandlings-tabeller. Jag vill vara framme i tid och sen hem i skaplig tid med. Hur än jag gör blir det att komma hem mitt i natten i bästa fall mellan fredag/lördag och i sämsta på lördag eftermiddag/kväll. Där gick SJ bort.. Flyget med, om jag inte åker bil till Arlanda eller Bromma för här har vi också SJ-faktorn och då blir det dessutom onödigt dyrt. Blir bilen och då handlar det om att gå i säng tidigt ikväll för jag tror, (enligt Eniro), att jag måste åka vid 04.30 för att hinna… 04.30?? det är ju… halv fem!!

Nu.. ska jag då ta fram papper till två dagars jobb, äta kombinerad middag/kvällsmacka och packa då-då. Gonatt.. och hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar