tisdag 6 september 2011

Tack för kaffet..liksom.


Under temat: ”Skulle aldrig ske hos Brandmännens Riksförbund”.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2550226/facket-lade-fyra-miljoner-pa-jattefest och egentligen bryr jag mig inte så mycket mer än att jag har skrivit om detta förr, före Expressen, men då med den totala kostnaden och lite varför; http://brf-peter.blogspot.com/2011/09/vision-ar-att-viljamen-kanske-inte.html och jag har faktiskt bara väntat på denna artikel. Otroligt underligt att inte Förbundsordföranden Annika Strandhäll ”gått att nå” och att man inte haft en mediastrategi och förberedelse i förklaringar kan jag tycka. Så självklart att detta skulle komma upp som svaret på; ”är påven katolik” och det bekymrar mig. Som medlem inte bara i BRF utan också i SKTF. Expressen skriver; ”Kommunikativt så framstår den som ett rent hjärnsläpp” och det är inte utan jag håller med. Inte en rad ännu heller på vare sig sktf.se eller vision.se och då kanslichefen var intervjuad visste man att artikeln var på gång och hade kunnat möta den där. Nu är man som bäst tvåa i denna fråga. Tvåa föresten, söker man på Fackförbund + fest ser man att DN, SvD, E24,GP, Metro, Dagen, TT, Skaraborgsbygden, Norran, Corren, Hela Hälsingland, bt, nlt, UNT med flera och med flera till och med Svensk Damtidning har inlägg om detta då Kronprinsessan var där. SVT naturligtvis http://svt.se/2.33919/1.2522948/fackforbund_firade_for_fyra_miljoner och det har bloggats och kommenterats.

"Vision" är trettiosjua, minst, på detta och kan man inte prestera bättre än detta? http://www.sktftidningen.se/artikel/fackfoerbundet-vision-firades-med-kunglig-glans-57432

Den allmänna ”snackisen” är slöseri med medlemspengar och det är ingen bra start och knappast den vision man tänkte sig och enligt Annika Strandhäll var ju tanken: -”Vi måste vara en positiv förebild för medlemmarna. Det går inte att komma ut på arbetsplatser och företräda Vision om man inte själv har en. Men det nya namnet är trots allt inte det viktigaste, det viktiga är inte hur loggan ser ut, det är kosmetika. Det är vad vi fyller namnet med som räknas”.
Jag undrar, (nästan vet), vad och vilka frågor ni nu får på arbetsplatserna och hur mycket fokus det tar från det egentliga arbetet. Visions visioner som i mycket var och är riktigt bra blev till en katastrofstart som oroar och jag menar inte ”festen” i sig, jag menar mer oförmågan till insikt och sen hanteringen i hur den/detta skulle uppfattas. Jag tror på ett medlemstapp. Tyvärr. Jag tror också att ”fack-hatarna” får vind i seglen och alla en ”släng av sleven” som är på ”vår sida” av denna björntjänst. Beerhug är nått annat och ska man säga..tack? Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar