fredag 23 september 2011

Megalomani


Oj, kanske ”någon” skall byta jobb och hur blir det med Bloggen då, då? http://brandfacket.se/Om-Oss/ARKIV/Valberedningens-forslag-till-Forbundsstyrelse/ Och med Facebook:en och kan man i så fall skriva politiskt inkorrekta inlägg? Det kommer jag att sakna, eller så struntar jag i det och är den jag är. Som vanligt. Det har ju hållit i 50 år så om jag får förtroendet blir det nog ingen större eller kanske inte ens någon alls skillnad i själva Peter. Han trivs med tillvaron.

Sen kan ju megalomanin (storhetsvansinnet) vara svårbotat.
Inom psykiatrin säger man att det är ett uttryck för ett sinnestillstånd där en person har en starkt överdriven uppfattning, och ofta helt falsk bild, om sig själv och sin roll. Detta kan ta uttryck i att den drabbade testar erövra Ryssland eller försöker sig på en karriär som rappare. Men, ett bra management med personal och förtroendevalda tar udden av sånt och det har BRF och då kan man ju sikta på att erövra Sverige och nynna nöjt istället. Jag är glad att jag blev tillfrågad och bara det är en ära. Trevlig helg på er. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar