måndag 4 juli 2011

Illa..


Flera mc-förare genomförde på lördagen en protest mot hjälmtvånget i USA. En av dem kraschade och dog. Han hade klarat sig om han hade burit hjälm. Och naturligtvis undrar man om detta ändrade inställningen? Nä..och läser man lite om organisationerna, American Bikers Aimed Toward Education, ABATE, så inser man snart att detta handlar inte om trafiksäkerhet utan om friheten över att få välja själv utan överstatlig inblandning..ungefär. Ibland går det dock illa. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13268086.ab

Illa gick det också för Brandslangarna, fyra grabbar från Torsåker som var på tävling i Stockholm. Men inte illa som i USA utan i ett …lådbilsrally. Några grabbar hade spikat ihop ett ekipage som höll i 450 meter. Tyvärr var banan 500. http://gd.se/nyheter/hofors/1.3672014-har-tog-det-stopp-for-brandslangarna

Illa lät också ”the man and the legend” Bob Dylan kan jag berätta. Jag har faktiskt fått tre mail som ställt den frågan och jag antar att det är från riktiga ”fan” då, tillika brandmän. Det sista vet jag men det första, ”fan” blir lite svårt att förstå kanske för; han började med att införa totalt fotoförbud, hade för låg volym, pratar ju inte och syntes knappt och hade då inte någon som helst publikkontakt. Pga. ålderdom sjunger han som en kratta numera, (förlåt Bob, men det lät illa), och väcker man ovationer när man skrapar med foten förstår ni hur han rörde sig. Kanske log han vid ett tillfälle och även fast han drog "Dont think twice, it's alright" , "Ballad of a thin man", ”Blowin’ In the Wind” var det nog inte så många som förstod det om man inte lyssnat en hel del på honom innan... Alltså att man hört låtarna nyss, så om-arrangerade var de för "vanligt folk". Men..jag tycker om gubben, (och andra gubbar/gummor som är svåra), och han får godkänt med ett litet plus av mig när jag nu tänkt efter. Plusset för att han kom till Borlänge istället för någon av de stora städerna och att han var klädd i svart och hatt så man såg vem som var vem på scenen.. Nu ska bloggen försöka komma ifrån musiken innan man tar sig totalt vatten över huvudet så.. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar