söndag 17 juli 2011

˙•٠•●♥ Bloggen har semester ♥●•٠•˙


Jag har donat lite i helgen och så var golvet i nya hallen inne. Äntligen. Problemet var inte golvet det var alla rör kors och tvärs som ska till element och nya toaletten på övervåningen. Jag börjar min semester imorgon och ska ”leka betongarbetare, murare, snickare, målare, rörmokare, elektriker, plåtslagare, trädgårdsarbetare, plattsättare..” och jag undrar vad de, alltså riktiga hantverkare, gör när de har semester?
Skriver de PM, förhandlar har möten och konferenser? Tja..en del av dem vet jag vad gör, de kommer att hälsa på mig och ömsom slå sig på knäna och ömsom ge råd mellan bad och gardenpartys. Naturligtvis kommer jag att ha koll i och följa med och jag har några möten inplanerade med, för det jobb jag har stannar inte helt och är ett sätt att leva.

Dagens Pink Flyd citat är då: Is this the way it has always been?
Could it ever have been different? Tja..oavsett vad jag gör och gjort och är tycker jag det är helt okey och har aldrig haft det på andra sätt oavsett vad jag jobbat med. Jag trivs att vara med och på och det ska hända nått och lägger ni mig i en solstol över en timme, utan bok eller PM att läsa, kanske jag tynar bort av tristess. Mina kompisar och min familj är likadana och har det likadant, (kaka söker maka), och de ska ju också hem till mig och konsultera. (Häckla.)

Så.. boomshakalakaboomboomboom, (ett Teddybear citat), nu går jag och bloggen på semester men vi hörs nog ändå. En del, för solglimtar men mest ostadigt väder och regn är SMHI:s dystra besked för de närmaste tio dagarna.
Men de har haft fel förr. De med, och grillen står under tak. Hade´

2 kommentarer: