lördag 2 juli 2011

Festival-lycka = tex. att ha en dusch..


Yrkesvalet visar sig ha betydelse för skilsmässor enligt SvD som läst på hos Statistiska centralbyrån. Brandmän, väktare och kriminalvårdare ligger i topp när det gäller separationer. Var fjärde person i den yrkesgruppen bröt upp från relationen. Några förklaringar till resultatet framkommer inte men artikelförfattaren Cecilia Axelsson gissar på att fria jobb med förhållandevis hög lön kanske skapar en tillvaro med mindre slitningar än tuffa jobb med sämre lön?
Det jag kan ge henne rätt i är att brandmannajobbet är tufft och har sämre lön sen vet jag inte… http://www.e24.se/toppjobb/har-ar-yrkena-som-skiljer-sig-mest_2880780.e24

Däremot vet jag att idag är det lördag vilket innebär Peace and Love-festivalens sista dag. Jag tänkte hinna med; Mimikry, Mando Diao, lite Bad Religion, kanske Säkert, absolut Bob Dylan, Journey, lite av Foreigner för att avsluta med Michael Monroe. Michael är min favorit. Och.. äta lite festivalmat och jag vet var ”pubbarna” finns med. Jag har redan sett Pugh Rogefeldt, Bullet, Jimmy Eat World, Wilmer X, Kings of Leon, Veronica Maggio, Graveyard, Volbeat, The Ark med DalaSinfoniettan, Bob Hund, lite The Sounds, Petter, Teddybears och The Strokes. Jag kanske då hinner med 20-talet spelningar, ett slit och släp och stressigt detta :-)) men gud vad bra, och vad roligt, och vilka härliga människor. Visst finns det elände, för fulla, för dryga, för skrikiga, och..dumma, men vadådå, de får väl göra sitt om jag bara får göra mitt. Ingen ide´att jaga upp sig utan här flinar man sig igenom folkmassorna och njuter av sällskapet från glada kamrater och en massa bra spelningar. Och som gubbe man är njuter man av ost och vin till recensionerna från det vi sett eller borde sett och vi aldrig, aldrig är eller kommer bli överens om.

Svågern är värst och troligen totalt tondöv. Omusikalisk visste alla redan men det borde finnas musikaliska gränser för vad man släpper in. "Hey på er tamburinman`s" Nu måste jag kila. Hade´

3 kommentarer:

  1. Tur att jag har en så förstående fru då eftersom jag är både väktare och brandman ;)
    //Tommy

    SvaraRadera
  2. :-) var rädd om henne Tommy // Peter

    SvaraRadera
  3. Kul att du njuter av festival, ost o vin! Du är värd det. Hälsningar från Annica M som fortf är på banan

    SvaraRadera