fredag 21 maj 2010

"Shit happends"


”De bajsbombas av björktrasten” kunde man läsa idag på UNT.se
Ann-Marie Gustafsson och hennes make har problem att vara på balkongen då en björktrast känner sig hotad av deras fikastunder och har valt attack som försvar. Lite barnsligt drömde jag mig bort med lite konstiga bilder i huvudet och omvänt så har jag katt. Och hund. Va´, snacka om att jag är ”vild and cracy” och inte bara byråkrat.

Skånskan skrev om utveckling och en intressant artikel som också hamnade i numerär och för övrigt är det lite som för övrigt i landet. Dödsbrand och vattenbekymmer i norr och oroligt i söder. http://www.skanskan.se/article/20100520/ESLOV/705209966/1057/*/*/100-ars-utveckling-pa-brandstation

Jag läste också en mycket tänkvärd artikel om tradition i en stad under resandet imorse och bland annat stod: ”Tradition är något unikt och mycket värdefullt, den ger stabilitet, identitet, och något som särskiljer Uppsala från andra städer. Det är något andra miljöer inte kan skapa över natt eller komma i kapp, även om man skulle vilja. Jag märker av styrkan bland annat i den internationella världen, där många känner till och talar om Uppsala med respekt. Samtidigt är tradition inget ändamål i sig, och där den tar överhanden blir det ofta stelt, oinspirerande, bakåtlutat.” , och vad bra skrivet tänkte jag. Jag fick lite ”vild and cracy-tankar” även här när jag bytte ut stad mot olika ord som bransch, chefskap, SKL/Pacta, MSB och andra, närstående fackförbund och artikeln var längre, sparad och skribenten är redan mailad av mig. Vi gör så vi samverkansbenägna byråkrater, vi byter, och bryr oss inte så mycket över vem eller vilka bara det är bra. Bra för oss själva också på något sätt.

Det har hänt annat mycket bra under veckan och åter en vecka att faktiskt minnas och lägga till BRF:s historiebok, i vissa delar. Jag kommer att återkomma till det och kan tyvärr inte berätta nu. Jag såg också att våra försäkrings och kapitalmäklare blivit krönikörer i en affärstidning och fått en egen veckospalt och det känns bra och som ett erkännande av dem även från andra. Men apropå erkännande så ska jag väl inte påstå att jag förstod allt de skrivit och nog inte heller vill förstå. Bättre att vara i opposition lite och kunna ställa de vanliga enkla frågorna och be dem att ”kamma till sig” vid behov.
Det som däremot inte har hänt denna vecka heller, än, är min klippning, och här hjälper snart inte ”kamma till”. Vi får se idag då om man hinner göra sig fredagsfin inför fredagsmyset men alldeles alldeles avsett allt, ska ni alla ha en bra helg på er och tänk er för och var försiktiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar