söndag 27 juni 2010

Kiruna, Säffle och Sundsvall


I Dagens Medicin har den ständiga frågan om vem som är den lämpligaste chefen debatterats. Är det en läkare eller någon annan och mycket kan direkt relateras till de flesta branscher.
”-Ledarskapsförändringarna inom sjukvården har lett till en ökad byråkratisering och är det något man kan vara säker på så är det att administrationen a l d r i g kommer att genomföra något som innebär att byråkratin minskar. Det är lättare att kontrollera någon med mindre kunskaper som dessutom är rädd för att bli av med jobbet! Verksamhetschefen är inte längre än representant för sitt verksamhetsområde utan först och främst ledningens förlängda arm som ska implementera ledningens beslut.”

Ord och inga visor och jag gissar att debatten fortsätter. Andra ord jag lyssnat på var i http://www.youtube.com/watch?v=Jxb-XfzPguM och där har ni förklaringen till dagens bild. Bilden höll på att bli en vy över Kiruna för jag tycker det verkar ”spännande” där nu och några år framöver. Alla som tycker att sina flyttar var jobbiga kan tona ned och tänka om, här flyttar man en stad.”-Säffle, kan jag få en kopp kaffe”, sa Hasse Alfredsson.
Mycket intressant och lärorikt när man Gogglar på Kiruna och gruvor och det gick någon timme igår för att försöka förstå sambanden och tankarna. Någotsånär alltså. Vi hade en artikel nyss i SFF om brand i gruvan och jag har liksom fastnat kvar i tanken. Nu skall jag fylla gräsklippar-tanken men det har inget med http://st.nu/start/sundsvall/1.2138663-korde-grasklippare-nakna-langs-e4 att göra. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar