måndag 28 juni 2010

Floskelgenerator


Hehe …inleder jag idag, tur eller otur, men jag har hittat en Floskelgenerator på internet och insett varifrån en del tal och skrivningar kommer ifrån. Speciellt i valtider. Det kan tex bli så här: ”Vi står för aktualitet, integritet samt branschledarskap och arbetar för målgruppsanpassade lösningar för att bygga djup och offensiv kunskap om marknad och möjligheter.” http://www.avigsidan.com/avigsidan/pict/flosk18f.swf
En engelsk version finns också så kanske BP-Svanbergs nästa, eller sista, tal handlar om put my last potatoe in the ground eller att the boiled flesh is fried. Vad vet jag, men det verkar inte BP göra heller och nu har man bestämt sig för att använda skådespelare Kevin Costners olje-sanerings-maskin för att sanera Mexikanska golfen. – Maskinen löser problemen istället för att prata om dem, säger filmstjärnan. Gissa om jag är intresserad av en sån maskin och då kanske en del av rekryteringsproblemen på deltidssidan kanske kunde lösas.
Och annat.

Annars har jag varit en del på http://sonjac.wordpress.com/2008/12/05/en-o-vanlig-dag-pa-jobbet/ där en lokförare och fotograf skriver och visar fantastiska naturbilder. Lokförarhistorier, och man inser det otroliga i att faktiskt komma i tid och hur sårbart systemet egentligen är.

Man hittar mycket när man letar efter något annat… och:
Från 1:a juli ändras Lagen om offentlig upphandling för att stat, kommun och landsting också fortsättningsvis ska kunna köpa varor och tjänster från egna bolag och nämnder utan upphandling. Bra för räddningstjänsten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar