onsdag 12 oktober 2011

Dags för vinterförberedelser


Jag fastnade för en artikel där Närkes brandkår har åkt upp från Örebro för att öva "blå-ljus-körning" på övningsbanan i Grängesberg.
http://www.dalademokraten.se/Ludvika/Vi-ska-radda-liv-inte-offra-liv-/
Hur har ni det hemmavid, finns detta med och om inte varför? Ställ den frågan till era chefer och så minskar risken att något händer och så slipper man ett jättebekymmer från arbetsmiljöverket när något hänt. Jag har anmält många, många, olyckor med ambulanser inblandade men har haft tur med personskador och klarat mig och mina kamrater från rättsliga efterspel då förarböcker, utbildning, övning och inte minst körkorten alltid varit i ordning. Hur står det till hos er?
Bra jobbat av Närkes Brandkår.

Bra jobbat, och ofta kul inlägg kan man läsa också från Södermalmspolisens ingripandechef. Följ honom gärna på Twitter, @IGchefen.
"God morgon Söder! I går dök det upp en blottare på Götgatan som visade upp vad han tyckte att han hade. Varför blir det inte kallare snart?"
I Gävle är det kallt redan nu. Hade´

2 kommentarer:

  1. Attberopå vinter så ser jag fram emot ett blogginlägg om vinternets slutsatser som blev klara häromdagen.

    Håkan Axelssons inlägg på MSB:s hemsida antyder ju i varje fall att resultatet inte blev det önskade...

    "– Den viktigaste slutsatsen är att vi måste intensifiera införandet av nya metoder så att arbetet inte är onödigt tungt, säger Håkan Axelsson, enhetschef MSB."

    SvaraRadera
  2. Nerikes Brandkår kör samma linje över hela förbundet. Bra chaufförsutbildning i hela förbundet även för deltidarna.
    //Tommy

    SvaraRadera