fredag 23 mars 2012

Vilka tar fajten..


..och prioriterar branschen och de brandmän som finns däri istället för att prioritera andra fackförbunds görande och låtande i praktisk handling som slår på den enskilde istället för förbundet men vill sabotera för? Det går som på räls nu. För BRF.

Nalle Puh, en av mina favoriter säger: ”För att verka avspänd och helt tillfreds kan man gnola tiddeli-pom några gånger på ett vad-ska-vi-göra-nu-då-sätt”. Det funkar med att vissla med….men, gör man det tillräckligt många gånger och inte syns i debatten eller i frågorna kan man börja fundera, om man är fackföreningsidiot som jag, över de konkurerade fackens förhandlingar med.

Är det förhandling eller inhandling?

Jag har sett så mycket exempel nu att jag har min åsikt klar generellt sen finns det bra exempel lokalt där personen trots organisationens ”stöd” klara sig bra. Det är bra för alla det och sådana personer behöver facken och avsett vem man jobbar åt kommer det brandmännen tillgodo. Därför stödjer vi ibland andra företrädare också men omvänt… Glöm det. Otroligt knepig inställning om man vill värna om branschen eller alla brandmän och ja, jag kan exemplifiera, visa och faktiskt bevisa men väljer ett annat tillfälle att göra det men avslutar, det kommer inom en relativt snar framtid och i det är det inte BRF eller jag som sätter tidpunkten.

Däremot tror jag att det blir en ”kioskvältare” och ett uppvaknade för branschen. Det behöver nog inte minst den enskilde brandmannen istället för ankdamsbevakning som går ut över honom eller henne för det behövs en enad opposition och flera i den än bara BRF. Alternativet är nog annars enkelt för de fåtal som inte är i vår gemenskap, ännu, men, det är ju inte BRF:s fråga vill man bli medlem hos oss får man vi tvingar ingen.

Vi driver ju ”bara” våra frågor och för alla brandmän och faktiskt, oavsett vem och vilka de är eller är organiserade. Det är tur det för icke-BRF:aren men kanske inte så lojalt mot främst kamraterna. Går man mot eller från något eller rent av springer som på bilden i inlägget och sist en annan bild jag bara måste avsluta med. Bilden på Kommunals hemsida där man ser en rygg med texten ”Vi tar fajten”. En rygg…. Hade det inte varit bättre att ha just det budskapet på bröstet? Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar