måndag 5 juli 2010

Men eller män


http://www.ka.se/index.cfm?c=92918 A-kassan ska vara statlig och obligatorisk för alla… föreslår Folkpartiet!? LO tycker att förslaget är dåligt både för de enskilda människorna, fackföreningarna och samhället. Jag bryr mig inte om det är eller blir rött eller blått utan det enda jag begär är att det ska vara trovärdigt, väl finansierat och anpassad efter världen omkring oss och stödja våra medlemmar. När jag är med huvudet på jobbet. Nu är huvudet lite upptaget med semester men klart jag ändå inser att denna fråga kanske egentligen handlar om egenintressen av organisationer istället för folks bästa. Det är inte bra, det är o-bra. Citat från LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin; det finns en risk att färre går med i facket om arbetslöshetsförsäkringen blir statlig och det innebär ett hot mot den svenska modellen med kollektivavtal. Okey, och vad gör man åt det? Ser till att facket är värt att tillhöra oavsett naturligtvis och det kan vara lite si och så med det. Hos vissa.

Något som inte är o-bra utan bra, är vädret. En tropisk natt beskrivs det ha varit i Gävle och riktigt, riktigt kul om än kanske lite fuskigt är att brandkåren är med i ett vattenkrig tycker jag. Dock inte i Gävle. http://www.aftonbladet.se/vader/article7412575.ab
Ska vi vara med där det händer saker så ska vi och detta är bra PR. Snyggt jobbat Södertörn och Södertälje och här kan man prata om att det var blött, lite som It's raining, men, inte riktigt som i låten. Kanske som på bilden? Hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar