tisdag 13 juli 2010

It ain’t over


Storbrand i Östersund drabbade många företag - Östersund - ltz.se och det brinner lite varstans och inte bara i terrängen.

För en del brinner det i huvudet och andra i baken och det finns ofta ett samband om än det ibland är mindre roligt. 14.50:- kostade en påse kola på Konsum och 1870:- tandläkaren. För 1884:50:- hade man fått 94,225 påsar bilar från Ahlgrens i…Gävle tex. De är mjuka. Om de är färska, och om jag ätit en påse om dagen hade de räckt till den 14:e oktober och en skvätt in på den 15:e. Men det är ingen ide att gråta över det nu och frågan är om inte så långvarigt bil-frossande också hade framkallat ett tandläkarbesök. Kanske två. Jag tror det och så känns det bättre igen för då har jag ju faktiskt nästan tjänat pengar. Undra vad jag ska göra med de 1870:- jag tjänat nu då? Inte köpa kola eller bilar, det är säkert.
Undrar vad Totto skulle gjort och vad han gjort.

Säkert är att Littorinaffären inte är slut och om man läser den ordinarie chefredaktören på Aftonbladet, Jan Helins blogg, ser man det tydligt: ”Under några veckors tid har Aftonbladet undersökt uppgifter som handlar om att arbetsmarknadsminister Sven-Otto Littorin brutit mot sexköpslagen och köpt sex. I början på denna vecka hade vi tillräcklig substans i uppgifterna kring ett fall för att konfrontera Littorin med dem för en kommentar eller dementi.” Varför avgick Littorin? Det är fortfarande en relevant journalistisk uppgift att söka svar på den frågan.. Få se nu: ”tillräcklig substans i uppgifterna kring ett fall”. Man undersökte alltså flera.
It ain’t over til the fat lady sings och har "skjutjärnsreportrar" som på bilden fått vittring....

Säkert är också att det håller på att gå åt skogen med drunkningsstatistiken för tyvärr drar det iväg enligt flera medier. Värmen och att då så många badar är förklaringen och den känns väl relevant.

Jag är en av de badande, i princip hela tiden, och det skall jag återuppta nu. Hade bra på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar