söndag 4 juli 2010

Dagen efter..


Söndag och att inte lösa konflikter på jobbet kostar även pengar slås fast av en underökning som DN skriver om. Upplever vi respekt och att alla drar sitt strå till stacken blir vi bättre på att uttrycka och motivera oss. Illa hanterade konflikter däremot skadar vår arbetsvilja och kan få mycket negativa konsekvenser för verksamheten. Öhh och javisst och lite av god dag yxskaft kan man tycka då detta är så självklart, egentligen. Nu finns det papper på det självklara också så kanske konflikträdslor flyr och ledarskap och medarbetarskapet frodas. http://www.dn.se/ekonomi/kostsamt-med-brak-pa-jobbet-1.1129258

Konflikterna i kompisgänget om vilka spelningar som var bäst på P&L och hur man kunde missa den eller det, lär dock pågå resten av sommaren. Trots.. att alla visat att man är bra på att på att uttrycka och motivera sig. Kanske det är respekten över främst mitt musikkunnande som är haken. På engelska skulle jag beskriva kamraternas iddrande som; T.M.I or also known as "Too Much Information". Det lär visa sig vid kommande garden-partys vem/vilka som har rätt, kanske. Visst är det svårt att vara ödmjuk i flera dagar mot musik-amatörer och nog är man väl populistisk om man går på en spelning med Jay-Z, stannar kvar, och är över..25. Flodhästen illustrerar vad jag tycker om HipHop... Ja, ja, jag var där en liiiiten stund innan jag sprang till en riktig spelning; Sonata Artica. John Fogerty, Roky Erickson okey men Michael Monroe ojojoj, vilken spelning.

Nu ska vi samla ihop spillrorna, dvs. mina tinnitus -kompisar, och dottern med polare och åka hem. Är tydligen skillnad på kompisar och polare men det hann vi inte avhandla. Men, vi är lyckliga och glada och har samlat en till upplevelse till minnesarkivet. Hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar