onsdag 30 juni 2010

2 bra 1 halvbra och 1 trist


http://www.unt.se/uppsala/raddade-sin-mamma-ur-brinnande-hus-984864.aspx Ett fritidshus i Örkälla utanför Skyttorp stod i lågor och Jimmy kände igen adressen.
- Jag insåg ganska snabbt att det brann hemma hos morsan så jag sprang dit, krossade rutan med en spade och där inne i röken satt mamma Diana i sin rullstol som han lyckades ta ut. Innan kamraterna från brandkåren kom. Mamman fick vård på plats av ambulansen och mår bra. Härligt med solskenshistorier och snyggt jobbat Jimmy.

En annan artikel, http://gd.se/nyheter/gavle/1.2140744-villa-totalforstord-i-brand nämner att familjen som bodde i huset, två vuxna och fyra barn, vaknade av BRANDVARNAREN och kunde ta sig ut utan att få några fysiska skador i ett hus som totalförstördes.
Också ett slags solskenshistoria om än familjen nog inte just nu uppfattar det så.

Utomhus är det också solskenshistorier och det ska jag ta vara på idag. Vi har fys- och hälsotimmar även som byråkrater så det ska bli en liten prommis då vi ska prata lite om http://tolgfors.wordpress.com/ , räddningstjänstens ”högste chef”. Frågan är om han inte har tid eller bryr sig för det sista inlägget, som är relaterat, var den 31 januari. 31 januari!! Jag försöker locka med en stridsvagn på min blogg och ger honom tipset via lite kontakter.

Till sist då en trist historia och en stor tanke går idag till mina vänner i Hultsfred som tvingats ställa in sin festival. De har byggt sina liv mer eller mindre kring detta och gett Hultsfred arbetstillfällen och ett ansikte i Sverige, i världen. Rent festivalmässigt och musikmässigt så är min bild att Hultsfred levt lite för länge på gamla meriter att verkligheten nu kommit ikapp. Kanske för något år sedan egentligen då Peace & Love och andra arrangörer tog över tronen och bokade de artister som måste bokas för att dra publik. Om sen man valt en festival räcker det för de flesta på en sommar. Konkurrensen är stenhård. En epok går i graven och jag har sett en massa klassiska grupper, spelningar och haft otroligt roligt på Hultsfred men även jag har svikit er de senaste åren till förmån för andra festivaler men:
Tack Hultsfred, jag kommer komma ihåg er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar