onsdag 9 juni 2010

INTERSCHUTZ


Jösses vad stort, och högt, 122 meters sky bakom mig, och vad mycket galna idéer och bra saker jag sett och hört. Normalt brukar jag ha en "rolig bild" idag är ett undantag då det blev en bild på en gubbe som har roligt istället. Många gamla kontakter och flera klasar nya och det är otroligt vad många som vill bli kompis med oss. Heter det inte så på Facebooksspråket, bli kompis? Oavsett, så bockar jag och ler, trivs med tillvaron och det är en tydlig skillnad i respekt för vad vi gjort, gör och tänker oss göra framledes. Det är så skönt med kloka seriösa diskussioner som syftar till att föra branschen framåt och inte bara sitt ego eller ego-na organisations välbefinnande Just nu. För inser man inte att om vi inte tänker framåt och tar med oss det gottaste av det vi haft och har, blir det som att; "pinka i byxorna. Varmt och skönt ett tag men sen då"? Jo sen då, då förlorar ni brandmän och yrket. Om ingen gör något och det gör vi, alltså Brandmännens Riksförbund.

Förvånansvärt tomt på andra svenska fackföreningar här nere men det har det ju varit även på svenska brandmässor så hur tänkte jag där? Dumt av mig.
Ni får mer i och om detta sen och en del saker kommer direkt in i våra strategiska planverk för naturligtvis hade jag också en sådan agenda av förbokade möten.
Check, check och check och ok på allt kan jag delge framförallt er i Förbundsstyrelsen i BRF som säkert undrar. European Fire Service Conferance idag med Tysklands MSB, Deutcher Feuerwehr Verband och vi enades om en deklaration för Europa som vill stärka samarbetet för branschen över länders gränser. Mer kan ni läsa sen på CTIF;s hemsida.

Mission complete from Pete´ liksom, och ändå två fullspäckade dagar kvar. Minst, för just nu har jag inte en susning om flygstrejker, tågtider och annat världsligt men det löser sig. Jag har liftat i Europa förr. Nu är Svanis och jag på G till EFFUA;s styrelsemöte och ska pröva våra nya engelska fraser. Inövade igår kväll och vi höll på ganska länge. Hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar