lördag 5 juni 2010

Ringo


Lite kul tyckte jag att Ringo - den trumpna tranan - Husdjur - Expressen.se var och jag älskar bilden, vilken kille, och vad säger man? Känner ni igen er eller någon? Jag känner igen frisyren då jag faktiskt klippt mig och det blev väl.. snarlikt.

Håller vi på och förhandlar om RiBBen och var ligger den frågar många. Svaret är ja, vi håller på och bollen ligger hos SKL/Pacta och jag kan inte säga mycket mer i ett sånt här forum nu pga förhandlingssekretess, alltså pågående förhandling. Det kommer och vi jobbar-jobbar-jobbar men inte idag, nu är jag på väg på fest. Tänkte "bara" ge er ett bloggtips först, Rabiatfeminism heter den och nä, jag delar inte allt som skrivs men inlägget är; http://rabiatfeminism.blogspot.com/2010/06/slopat-anstallningsskydd-inte-en-bot.html som jag tycker svarar upp så bra mot vad jag tycker och mot SVD:s tema om ”mobbning på arbetsplatser och relaterat” denna vecka att jag inte skriver mer om det just nu.Läs själva där om ni är intresserade så länge och det är inte så enkelt och vem och vilka står för vad och om LAS:en kan ni i Sydsvenskan läsa att Finansminister Borg (M) säger att det fungerar bra. Få se nu..? http://www.sydsvenskan.se/sverige/article892270/M-LAS-fungerar-bra.html

I Rsyd så bloggar räddningschefen i länk här bredvid och igår skrev han; ”Vi är på rätt väg! Men behöver bli bättre på en del.” Jag funderade länge om jag skulle kommentera och hålla med, ”Ja ni är på väg och behöver bli bättre i en del”, men jag struntade i en sådan billig kommentar för att slippa skriva sånt man kanske får ångra.

Party-party... nu ska det packas och dras iväg genom ett Stockholm där de envisas med att vara ivägen idag. De kallar det maraton. Hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar