lördag 3 juli 2010

Patti Smith!! Ojoj..


Lördag och ingen går säker för laserpekare – och ny forskning visar att de är farligare än man tidigare trott. Här är en riktigt bra artikel och ett tv-inslag om grön laser. http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article7379616.ab
En vetgirig reporter, en ögonläkare och en polis berättar och man ser i inslaget lite hur det ser ut då det riktas mot en. Otroligt egentligen och vad blir nästa leksak för dessa …illbattingar. Nu är väl det fel ord då jag slog upp det och det visade sig betyda; Illbattingar är små, företrädelsevis barn, som är busiga, utan elak betoning. Jag tycker inte det är busigt men däremot elakt och otroligt ansvarslöst, rent av barnsligt dumt utfört av små människor. Lite "n00b" så de förstår vad man menar. Två rätt av fyra duger för mig och här på Peace & Love-festivalen bekräftas den regeln. Av några, ett fåtal faktiskt och alla andra har bara kul. Riktigt kul och bland annat såg jag Patti Smith i en otrolig spelning igår. Otrolig, tro mig men, igår var igår och;

Nu ska jag leta upp lite festivalmat och sen gå till min favoritpub..i Borlänge, och iddra lite om vilka som blir de bästa spelningarna ikväll och vad vi såg igår. Vi är ju sällan överens så det lär ta en tid men så är det när man är på festival. Med tondöva kompisar som bara ska lyssna på sånt man kan spela med apparater som har rör. Rör! Välkomna till 2000-talet boys. Hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar