torsdag 15 juli 2010

Att ha olika bilder


Om man tittar på bilderna och tänker till i kontrasten mellan vardag och elände i länken nedan från Sundsvalls Tidning, från ordning till kaos. Och hur snabbt saker kan förändras. Bilderna i sig är inte märkvärdiga egentligen men något fick mig att fundera ett steg till och inte bara titta utan se. Och tänka lite. Ser ni familjeidyllen och vardagen och så sen.... http://st.nu/start/sundsvall/1.2174571-villa-i-brand-pa-skonsmon

Andra bilder skriver vlt.se om och att i november 2009 tog en automatisk hastighetskamera en bild av en fortkörande bil på riksväg 56 mellan Västerås och Sala. En 44-årig kvinna från Västerås satt bakom ratten, ansåg polisen som granskat bilderna, och bilen hade kört 102 på en 90-sträcka. Kvinnan nekade bestämt, och tog till Västmanlands tingsrätt med sig en bild på hur hon såg ut i november 2009 och menade att det inte var hon på bilden från fartkameran. Bilen tillhörde hennes man som lånat ut den till sin bror…. Rätten tittade på bilden från fartkameran, på bilden på kvinnan från körkortsregistret och på kvinnan själv, och ansåg att det faktiskt var den 44-åriga kvinnan som kört bilen. Rätten skriver att det ”föreligger klara likheter” mellan alla tre bilderna. 44-åringen har därför dömts till 1 500 kronor i böter.

Flera bilder, från SMHI och på något aktuellt, är lite information om tromber. http://www.smhi.se/kunskapsbanken/meteorologi/tromber-1.3875 Intressant tyckte jag och något jag visste lite om. Nu lite mer. Vidare har de en utmärkt sida för vädervarningar: http://www.smhi.se/vadret/vadret-i-sverige/Varningar

Slutligen apropå på bild och bilder, ett litet men viktigt förtydligande. Det är inte jag på bilden! Herregud, några har faktiskt trott det efter alla mina skriverier om bad men hur kan man tro det? Jag har ju en annan halskedja. Mot morgonbadet, hade.

2 kommentarer:

  1. Jag erkänner.
    Det är jag på bilden. Vill gärna inte visa benen och står gärna i vassen och solar.
    Ha de i värmen.

    SvaraRadera
  2. Hade bra själv, i vassen, Sture. // BRF-Peter

    SvaraRadera