fredag 2 juli 2010

En kråka och Revolutionsorkestern


Fredag och måste-höra-spel-listan fungerade igår. Nästan. Om ni tänker er scenariot ”brand i myrstack” och att jag oftast mötte myrorna då jag inte direkt, eller nästan alltid, inte vill se det massan vill se. Tror det har med åldersskillnader att göra men vi kallar det, mognad istället. Jag tänker inte bli någon slags recensent på bloggen utan vi har nog av detta här, och vad fel alla har, men jag måste bara nämna Thorsten Flink & Revolutionsorkestern för att få en övergång till att en kråka flög i en strömledning och orsakade kortslutning.
I Skurup.

Fyra hundra hushåll blev utan ström. Torbjörn Larsson, Eon:s pressjour tror inte att kråkan överlevde. Jag har varit med om en liknande händelse vid Göteborgs centralstation över det X2000 vi skulle åka med. När vi väl kom iväg funkade det, sådär, i cirka 2 mil innan tåget fattade eld. Alla av och ett nytt tåg kom. Innan det räddningstjänsten. Det nya tåget var fullt redan så sen stod vi hela vägen till Stockholm. Samhället ÄR sårbart. http://www.sydsvenskan.se/malmo/article992143/400-hushall-i-Skurup-utan-strom.html
Konstigt nog, (bra planering och arrangemang naturligtvis), så fungerar det bra här även om man kan tro annat om man läser morgontidningarna. 140 stölder, 10 talet fyllor, lite droger och ja, "det vanliga" från en dylik tillställning men var är det då? Inte där vi varit, där har det varit "lugnt". Jag avslutar med gårdagens stora STORA behållning; Alice In Chains. Ojojoj vad det var bra. Kanske för lågt ljud bara.... Hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar