fredag 23 juli 2010

Hur funkar det..


Att Arvikafestivalen sålde för lite biljetter i år för att gå runt, har man anat. Den 21 juli, kom bekräftelsen att ekonomin är riktigt dålig och ett pressmeddelande berättade att arrangörerna bakom Arvikafestivalen ställer in alla betalningar. Först Hultsfred som ställde in några dagar innan de skulle köra och sedan nu Arvika som precis blev klar. Vilket var/är bäst, att ta konsekvenserna före eller efter? Före så ”luras” biljettköpare och i viss mån leverantörer och artister och efter leverantörer och artister? Pest eller kolera men oavsett så glömmer inte folk till nästa år så förutsättningarna för att ”tryggt” boka Arvika, eller ett uppståndet Hultsfred, finns inte längre och då försvinner såna som jag. Mina kompisar, barn och andra musikälskande i min närhet och i deras. Som i sin tur.. Så är det i förtroendebranschen och det går snabbt i dagens informationssamhälle. Stjärna idag och en Littorin imorgon.

Aldrig förr kan och har, budskap och tankar kunnat spridas så fort och de sociala digitala nätverken är fascinerande. Och kanske lite "farliga" under anonymitet som slipper ansvar. Se på bilden bara..

Ett fackförbund måste också röra sig i förtroende-sfären men jag är ibland lite tveksam och tror att vana och tradition spelar in. Att man inte tar till sig det som egentligen står och vad man egentligen gör eller gjort och inte riktigt orkar bry sig och blir kvar i det gamla. Annars borde BRF inte bara ha alla deltidare utan också alla heltidare som medlemmar. Redan. Vi är på god väg och är nu så etablerade att ”vana och tradition” också stämmer på oss. Och förtroende. Och styrka. Och kvalite. Och unik branchkunskap. Vill jag synas, märkas, göra skillnad och få mig och mina frågor belysta eller försvinna i en stor kollektiv massa där andra saker och frågor har större betydelse än just mig och mitt och/eller/men, hur gick det med trucken, har några frågat?

Jo med trucken gick det bra och jag ”hjälpte till” lite här och där om än inte med mina grejer. Är man förvånad? Naturligtvis saknades väsentliga delar som fönster och dörrar men med den här byggtakten är det en bit dit och det är ju fortfarande varmt och jag har ju vakthund. Katt, tonåringar och en xxxxxxxxx fru så det känns säkert. Kryssen före fru är lite "hänga gubbe", speciellt om frun kommer på vad det skulle stått. Då är jag säkert gubben och säkert är också att nu ska jag bada och struntar i byggen, material och kliver bara upp om det kommer en truck eller en traktor. Kanske en lastbil och absolut om det kommer en grävmaskin. Hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar