lördag 24 juli 2010

Här är det extrem brandrisk i Sverige


Här är det extrem brandrisk i Sverige - Nyheter - Senaste nytt | Expressen - Nyheter Sport Ekonomi Nöje skriver Expressen så då är det väl sant... Oavsett så är det logiskt och jobbigt. Skogsbränder stod långt ned på min lista när jag var aktiv och alltid var det nått. Som när det var fel på larm och tele efter åska och jag var ensam med två poliser på en skogsbrand inlednigsvis. (En låååång inledning.) När vi "kapade" ett godståg. När vi blev vattenbombade. När Arnberg sprängde ett vattenhål i en myr. När Lottakåren ordnade mat och åkte vilse. När torvmossen brann i 14 dagar. Osv., osv. Jag håller tummarna att ni får det lugnt och att folk tänker sig för men så är jag ju en obotlig optimist också.

Natten till lördag blev stökig i Malmö med flera bråk, slagsmål och fylleri. I Sundsvall besköts en polispatrull med laserstrålar i ansiktet. En kraftig brand har i ett industriområdet i Haninge, strax utanför Stockholm, har rasat. En del mc och fyrhjulingsolyckor och det märks om man sveper över landets media att det är semestertider och olika event. På det stora hela.."normalt" alltså.

Här byggs det och det skall fortsätta, som barnen säger, typ nu. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar