söndag 24 juni 2012



Appropå statistik, det förra inlägget till viss del och vad det, man, kan visa, har jag räknat lite. På 26 veckor, det senaste halvåret, har jag rest 6123 mil. (ungefär J) Det blir 235 mil/vecka, 47 mil per arbetsdag om vi förutsätter att jag ”bara” jobbar 5 dagar/vecka och nästan 6 mil i timmen om jag jobbar 8 timmar/dag. 6 mil i timmen är då lika som 60 Km/h och utan tekniska hjälpmedel eller vara i samma hastighet själv, så borde jag vara onå- eller o-pratbar men det går, ibland, ändå. Konstigt… Kan det vara så att jag rör mig fortare än 60 km/h när jag rör mig, (här tar vi kanske bort SJ-resorna..), att jag jobbar mer än 8 timmar dag och inte bara 5 dagar i veckan och att vissa parametrar är faktiska som själva avstånden men resten är uppskattade utifrån en normalnorm och generella accepterade fakta? Så kan man visa, vilket hänt mig, att en helikopter kan ersätta 11 ambulanser och sjuktransportfordon om... man är duktig på att framträda inför den bestämmande politiken och är en driven konsult och ”glömmer bort” att den inte kan flyga jämt och att den är upptagen när den är…upptagen.

Sen kan man ju påstå att jag är mycket ute bland medlemmar, samverkans- och motparter med och det, det är sant. Och kul, och själva grundiden för BRF:
Att vara där det händer och nära. Hade´

PS. Jag ber, nästan, om ursäkt för bloggen snart, kunde bara skriva i rött nyss och det hoppar och far, och tröttnar snart på den här leverantören av Bloggar för sen de "effektiviserade och moderniserade" har det nästan bara blivit elände. Det känns ju igen från annat med...och bilden då-då? Jo jag jag har en tanke ni kanske har annan och för BRF får man ha andra tankar och välja själv. DS   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar