lördag 1 maj 2010

Vem behöver falukorv..


De åtta uddarna för brandförsvaren symboliserar kunskap, lojalitet, mod, omtanke, skicklighet, takt, uppmärksamhet och uthållighet. Att ha åtta ledord är enligt min mening lite pompöst. Vem kommer ihåg åtta egenskaper? Desutom är ordet takt i svenskan väldigt mångtydigt. Takt kan betyda, regelbunden rytm, hastighet, känsla för hur man undviker att såra eller förarga andra, prestationsförmåga, finkänslighet. Engelskans tact ligger nog närmast egenskapen att visa känsla för hur man undviker att såra eller förarga andra.

Jag är ju och fiskar och nyttjar alla ledorden i detta.
Utom kanske kunskap då kanske. Jag har bara praktiska och inte så mycket teoretiska kunskaper i fiske och räknas det då? Lojalitet om man gömmer en ”killerfluga” för kamraterna? Mod om man är större än de man jagar? Omtanken och inte minst ”tact” kan ligga unde samma tanke som lojalitet. Är man uthållig och uppmärksam på vattenselen om man bloggar samtidigt? Vi börjar om…

Jag är och fiskar och nu ska jag nyttja en del av ledorden så jag har inte tid med er och hoppas ni också har det bra. Det har jag och nu, NU ska ”killerflugan” fram. Det är dags. Tamdididam och heheh, vänta bara…. Bilden symboliserar mig och mina kamrater. Snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar