tisdag 25 maj 2010

Att synas eller inte..


Men vi kan väl skjuta på frågorna och vägvalen en vecka till skriver Räddningschefen i Rsyd på sin blogg när han puffar för Brand 2010 i Malmö. Nu är den igång, vi är där och jag på väg ned. Såg ett par artiklar om den idag; http://www.sydsvenskan.se/malmo/article883774/Brandmannen-fick-kebab-pa-Islamic-Center.html och en till:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article883900/Mangfald-ska-mangfaldigas.html

En vecka hit eller dit blir två veckor och det är något år sedan vi hade val och många lovade BRF inte guld och gröna skogar men näst intill om bara de blev de styrande. Samma sak gäller en del tjänstemän då de sökt och fått stöd av BRF. När blir det leverans då kan man undra och vad består leveransen i?

Vad man har tänkt sig från början med ”den svenska modellen” är ganska klart och något jag stödjer. Hela vårt samhälle vilar på dessa fundament och det borgar för ett slags jämvikt. Tyvärr vete´ kotten hur man tänker nu för i det moderna samhället funkar inte regler bara för att de är regler de måste fylla ett syfte och leda till ett mål och kunna förstås. Inte bara i Sverige. Jag förstår inte vissas agerande och har gett mig kotten på att få till en förändring för våra medlemmar. Tiden talar för oss och medlemsstatistiken visar att människor gillar det vi gör och vi får se, inte om, utan när vi får vårt andra kottektivavtal. (Jag har inte släppt inlägget om kott-tävlingar tidigare i huvudet tydligen.)

Att synas eller inte så hade enligt Google Analytics denna blogg 6 432 helt unika besökare, 24 136 besök och 46 649 sidnedladdningar under vecka 20 år 2010. Det känns bra och när det mest handlar om den operativa räddningstjänsten där vi, dvs ni, "bara" är drygt 15 000 i ett anställningsförhållande. Totalt i Sverige. Ahh.. vi har smygläsare. :-)

Välkomna till Bloggen ska ni vara, jag gör ingen skillnad, men fundrar lite på det rent praktiska i annat relaterat till skillnad/synas, citat; –Slöja är inget hinder för att bli brandman, enligt Per Widlundh, förbundsdirektör på Räddningstjänst Syd. Jag antar att jag missat något från första dagen och att vissa arbetsmoment inte ingår, eller nått, men jag ska kolla detta för det kan vara min okunskap som sätter käppar i mina tankar.

Mot Brand 2010 och smälta in. Eller nått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar