torsdag 3 maj 2012

Röda bandet eller Swedish Firefighters fight cancer



Det är alltid problematiskt när verksamhet och politik blandas ihop för det behöver inte vara samma sak. Logiken gör ofta en rejäl vurpa när man tror sig ha patent på någon uppfattning och den gång på gång inte stämmer och kanske det då är dags att omvärdera sin uppfattning som då kanske inte är mer än en förutfattad mening?


Jag är på väg till flyget för några dagars semester/arbete i London i kombination och blev nyss uppringd av ytterligare en sponsor och intressent från näringslivet till den kommande cancerkampanjen; Swedish Firefighters fight cancer/Svenska brandmän i kampen mot cancer. Mycket och många event kommer det bli och det växer dag för dag men låt mig poängtera:


Detta kommer att drivas av en stiftelse och i samverkan med kända och officiellt erkända aktörer och bedrivas helt utanför den fackliga och politiska vardagslunken. BRF och SFF drar bara igång detta och dessa frågor är alldeles för viktiga, och inte bara för brandmännen, att ha tjabbel och dolda agendor i. Livsviktiga faktiskt.


Hitintills går allt som på räls och jag är så otroligt glad över gensvaret och alla organisationer, företag, medlemmar, brandmän och inte minst privatpersoner som hört av sig och både vill vara med och är genuint positivt nyfikna. De flesta bitarna är på plats och jag hoppas de återstående faller dit med under den närmsta tiden för tanken är att lanseringen och det riktigt, riktigt offentliga skall komma ut under juni enligt planerna med våra samverkanspartners i ett första steg. Sen kör vi och fullt ut och planerna hitintills sträcker sig ett år framåt i en första planering. Naturligtvis finns planer efter första året i en permanent verksamhet men då detta blivit en succé ändras eller mer korrekt, ökas de över tid.


ALLA kan vara med och cancerfrågorna behöver er och vill ni eller känner någon/något organisation/företag eller vill själva hör av er till undertecknad så pratar vi vidare. Var väl då attans om en sjukdom skall få härja utan att brandmännen gör en insats för sig själva och andra. Det ligger i vår natur. Nu checkar jag ut, och in, och återkommer nästa vecka men jag har peter.bergh@brandfacket.se och jag kommer att ta kontakt med alla som kontaktar mig. Hade´bra på er // Peter   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar