torsdag 13 januari 2011

Var tredje tåg sent i december - Nyheter - Senaste nytt | Expressen - Nyheter Sport Ekonomi Nöje


Var tredje tåg sent i december - Nyheter - Senaste nytt | Expressen - Nyheter Sport Ekonomi Nöje

- Det är förfärliga siffror, säger myndighetens järnvägschef Tommy Jonsson.

Jag har en hel del synonymer till ordet ”förfärligt” som baseras på hunger, frysa, vänta, trängas, inställda senarelagda möten, sena kvällar och ja, jag kan fortsätta en stund men till och med den energin är lite passé. Helt sanslöst är vad det är och varför, VARFÖR ska jag förnya mitt årskort. För miljön? Pjutt och Pyttsan för hur mycket har man inte åkt buss, taxi och bränt av i annat med akuta extrainsatser. Igår var jag glad vi kom iväg i tid, det varade drygt 20 minuter då vi fick stanna för ett annat tåg stod och då vet man vad klockan klämtar. Sen rasar det för man kommer på ”undantag” till de tåg som går i tid. Detta borde egentligen inta vara något problem för hur många gör det? Sen värst för en "ständig SJ-resenär", och jag vägrar tro er, att ni säger en sak i högtalarna, en annan på skyltarna och kopplar man upp sig mot nätet, inte allt för sällan en tredje. Då ni flyttar fram ankomsttiderna med 5 eller 10 minuter åt gången. Dessa småflyttar innebär i sak att man blir kvar på perrongen, det är ingen ide´ att gå in på centralen, tror man. Det brukar gå över när man inte känner örsnibbarna längre. ”Förfärliga” Tommy? På ren svenska; du snackar lika mycket skit som en och annan räddningschef och lär du dig inte ditt jobb och tar det ansvar som du och dina kollegor har, faktiskt,så: GÖR NÅTT ANNAT.

FÖRBANNAT att det ska vara så svårt att flytta inkompetens och att alla smörpratande politrucker får hållas medan verksamheter rasar och alla, ALLA vet det. Bland vanliga människor, skattebetalarna och normalt folk alltså. Sen kan man undra varför inte de eller vi gör nått men det orkar jag inte nu för:

Ja, jag har nyss kommit hem är trött, fryser och är hungrig och ni missade både på turen och returen och sabbade min dag och mitt jobb och nu min fritid och för vilken gång i ordningen har jag tappat så jag ÄR FÖRBANNAD och ringer allt som går att ringa imorgon och vill ni se en ”pappa byråkrat i ett slags rättshaveristskepnad” så har ni lockat fram honom. Hörs imorgon SJ och Hade´ (men inte bra)
Psst.. Fick ett tips på kvällskvisten om att tjäna "lätta pengar"; http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/jarnvag/article3066321.ece

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar