söndag 30 januari 2011

Jag är med traktor


www.helahalsingland.se Bekymmersamt – så kan situationen inom Norrhälsinge räddningstjänst sammanfattas. Enligt en medarbetarenkät saknar 85 procent av personalen förtroende för ledarnas konflikthantering och jag hade tänkt skriva en del om det men det får bli sen för..

Roligt – så kan situationen här hemma sammanfattas. Jag har fyllt år och igår var det invasion och en total överraskning som började med att stordottern kom inkörande på gården med en traktor. Hon bor i Lilla Edet där jag trodde hon var och jag bor ju i Gävle. På draget stod mågen och de var följda av ett antal bilar och på 10 sekunder var hela gården full av människor. Jag betraktade först spektaklet genom fönstret och fattade ingenting men när dessa visade sig vara släktingar, nära kära, vågade jag mig ut. JAG HAR FÅTT EN TRAKTOR. Igår fick hon, alltså traktorn, en pressening och en filt och nu ska hon strax få disel och visa vad hon kan. Iklädd snökedjor.

Sommarens byggplaner för huset har jag reviderat i huvudet och ska försöka förankra hos hustrun, på något sätt, för nog måste det väl vara viktigare med ett traktorgarage än nytt kök? Nu har jag inte tid något mer utan måste ut och starta traktorn för nu orkar jag inte vänta mer på att huset och grannen ska vakna och så. De får min skäl vakna till mullret, så det så. Hade´

PS. Traktorn på bilden är en annan och från en av mina otaliga tjatanden, får-man-prova-övertalanden-runt-om-i-Sverige. Fattar ni att jag har en egen? Tack-tack-tack :-) DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar