fredag 14 januari 2011

Nytt avhopp och ny kritik mot sjukhusets säkerhet - Sundsvall - www.st.nu


Nytt avhopp och ny kritik mot sjukhusets säkerhet - Sundsvall - www.st.nu - Det här gäller även dem som ska utforma rutinerna, som inte heller har något att hålla sig till. Finns det väldigt lite av struktur i patientsäkerhetsarbetet blir kvaliteten mer beroende av enskilda medarbetares insatser. Folk viker sig dubbla för att klara sin uppgift och ändå blir det inte bra. Det är min kompis det :-) och BRAVO Åke och jag lyfter på hatten du har alltid sagt sanningarna och vägrar "prostituera" dig för karriär eller Judas-principer. Känner mig nästan lite stolt..

Att ha integritet och stå upp för vad man tror på och vara tydlig i det imponerar alltid på mig även faktiskt om det inte stämmer överens med vad jag tycker. Jag har under dagen hafr ett par sådana ärenden, tycka olika, från början och det står 1-1 för tillfället i hur vi lyckats övertyga varandra. Första ettan har vi vunnit och jag kan inte gå in mer i detalj på den då den rör ett personalärende men arbetsgivaren anser också nu vi hade rätt, var tydliga, och det kommer på måndag få positiva konsekvenser för en medlem. Den andra är vi fortfarande är i tvist med SJ men de har övertygat mig i delar om svårigheterna, var tydliga, och jag har pratat med en hel del trevliga och vi har en dialog som tyvärr..får avbrytas nu för helgen. (Just när jag hade..slagläge och ett par straffsparkar på g.)
Ha en trevlig helg på er och en bra "fredagsmys" för på måndag är det på´t igen. Hade´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar